Bli med på Radio Metros konkurranse der din bedrift kan vinne en promotion-pakke på deres radiokanaler til en verdi av 100.000 kroner!

Trenger du å markedsføre et spesifikt produkt, og ønsker produktplassering? Eller ønsker du å bygge opp en kundeklubb/kundedatabase? Da bør du lese videre.

Promotion er et produkt der din konkurranse arrangeres på Metro Sounds radiokanaler og sosiale medier. Du vil få skreddersydd radiospotter, innhold til Facebook, Instagram og redaksjonell omtale.

God produktplassering! Da når du ut til tusenvis av mennesker med ditt produkt eller tjeneste. Ved å dele ut et aktuelt produkt som premie vil dette produktet få stor oppmerksomhet og programlederne vil fortelle om det i beste sendetid.

Merkevarebygging! Du skaper positivitet rundt din bedrift med denne typen innhold. Du får kommunisere direkte med eksisterende og nye kunder på radio og sosiale medier med et hyggelig budskap.

Du bygger kundebase. Skal du lansere en kundeklubb, er dette virkelig et produkt for deg. Her kan du bearbeide alle som har vist interesse for ditt produkt. Eksempelvis kan du gi alle som meldt seg på et godt tilbud i etterkant.

– En promotion på Radio Metro er svært populært. Flere av våre største kunder har jevnlig denne typen radioreklame – med stor suksess, sier kommersiell direktør Malin Wiklund i Metro Sounds.

Nå kan din bedrift vinne en slik promotion-pakke til en verdi opptil 100.000 kroner. Les mer og meld deg på konkurransen her.

Dette kan du vinne

Metro Sounds sine dyktige rådgivere og promosjef vil sammen med deg utarbeide en helt egen skreddersydd konkurranse: Alt fra idé, strategi for spredning og gjennomføring på radio og sosiale medier, samt trekning som er spesifikt tilpasset ditt produkt.

Programledere vil bli orientert om konkurransen og få nyttig informasjon om deg og ditt produkt. Dette tar de ut redaksjonelt og snakker fritt om på luften. På denne måten skaper dere sammen et godt radioprodukt som også lyttere liker godt.

– Vi har hatt alle mulige premier, for eksempel har vi delt ut carport, leiebil, snøfreser, reiser, blomster, matkasser og mye, mye mer. Ønsker du å sette fokus på din bedrift eller ditt produkt før jul, våroppussingen eller sommerferien? Da kan du engasjere og aktivere kundegruppen din, sier Wiklund.

Bli med i konkurransen for bedrifter her. På Metro Sounds sine sider finner du også konkurranseregler.

Her er et eksempel fra Bakerovner, som delte ut en eksklusiv pizzaovn:

Fikk 14.000 påmeldinger

Et godt eksempel på dette er Farris Bad, et spahotell langs stranden i Larvik. Det er ingen tvil om at dette er en destinasjon for de som ønsker et lite avbrekk fra hverdagen for å pleie kropp, sjel og kjærlighet.

Konkurransen gikk over syv dager på Østlandet og er et prakteksempel på at sosiale medier og radio gir effekt – særlig når timingen er rett og premien interessant. Farris Bad la sin kampanje i forkant av valentinsdagen og plantet ideen om et opphold der, både rundt valentinsdag og resten av året.

Vinneren i deres tilfelle fikk et opphold på Farris Bad, inkludert middag og overnatting for to personer.

Resultatene fra konkurransen kan ikke beskrives med andre ord enn fantastisk, mener Wiklund. På kun syv dager så klarte vi å få hele 14.000 påmeldte til konkurransen. Budskapet nådde ut til 330.000 unike radiolyttere og over 350.000 brukere i sosiale medier, noe som resulterte i 50 000 engasjerte personer i sosiale medier.

– Med en promotion får du fort positiv oppmerksomhet rundt din merkevare, og vi sprer den i andre kanaler for å genere verdifulle leads. Personlig elsker jeg denne type aktiviteter. Og det finnes vel ingen bedre radio-opplevelse enn når programlederen ringer opp den heldige vinneren live i beste sendetid, og vi kan høre gledeshyl og latter på luften.

Kommersiell direktør Malin Wiklund i Metro Sounds.

– Tenk å få sin merkevare plassert i noe så ekte som det, avslutter Wiklund.

Meld deg på konkurransen og vår egen ansvarlige redaktør Svein Larsen vil trekke vinneren på lille julaften! 

Har du spørsmål rundt konkurransen eller kanskje du er interessert å høre mer om mulighetene rundt promotion? Ta kontakt med her Malin@metrosounds.no.