Mange bedrifter flagger med at de er villig til å strekke seg litt lenger for kunden. Hos telefonselskapet Dipper mener de det de sier.

Det lille selskapet i Oslo sentrum ble nylig kåret til mobilselskapet med de mest tilfredse og lojale bedriftskundene av EPSI*, for fjerde året på rad. Hvorfor? Det er det flere grunner til, mener administrerende direktør Christel Borge.

*EPSI Rating er en leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser, og er en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester.

– Våre mål er at vi skal være enkle å forholde seg til, levere god kvalitet til lave priser, være pålitelige og se hver eneste kunde. Vi er også det eneste mobilselskapet uten skjulte gebyrer, hvorfor skal kunden betale gebyr for å få fakturaen på e-post? Derfor var det veldig gøy at vi scoret så høyt på både enkelhet, pålitelighet og produktkvalitet, sier Christel og smiler bredt.

Den administrerende direktøren understreker at EPSI-kåringen ikke betyr at de slapper av. Tvert imot, selskapet bruker dette som en motivasjon til å stadig bli enklere og bedre.

Dipper mener et mobilabonnement skal være enkelt for kunden.

Gir kunden det lille ekstra

Christel understreker at kunden alltid er i hovedfokus. Hun forteller at selskapet ikke har noen bindingstid, som betyr at de alltid må jobbe for å fortjene kundens tillit.

Hvor langt kan dere strekke dere for kunden?

Christel ler.

– Ja, her har jeg et ganske godt eksempel. Vi hadde en kunde som satt på flytoget og skulle på jobbreise. Kunden hadde portert til oss samme dagen, men posten hadde ikke rukket frem med nytt SIM-kort enda, og var helt avhengig av fungerende mobil på reisen. Det en av våre ansatte på kundeservice gjorde da, var å finne ut hvilken vogn han satt i og når flytoget passerte Oslo S. Så løp hun fra vårt kontor i Rosenkrantzgate og ned til Oslo S, fant riktig vogn og ga det nye SIM-kortet i forbifarten. Kunden var strålende fornøyd og kom seg på jobbreise med et fungerende SIM-kort. Det kaller jeg å strekke seg litt lenger, sier hun fornøyd.

Hun legger til at hun tror kunden merker at de bryr seg litt ekstra.

– Hvis ikke hadde vi ikke vunnet EPSI fire år på rad.

Støtter bedrifter som er med på å bygge Norge

Christel gjør oss oppmerksomme på at hvis man ser nøye på Dippers logo, kan man se at det faktisk er en fugl. Dipper betyr nemlig fossekall på engelsk. Dette er selvfølgelig et gjennomtenkt valg.

– Fossekallen er en liten fugl som dykker dypt og jobber hardt. Dette kan man si om både oss og kundene våre også. Alle våre kunder er små og mellomstore bedrifter som jobber hardt for å gi sine kunder igjen den aller beste servicen.

Christel forteller at Dipper er veldig stolte av alle bedriftene de leverer tjenester til, som kommer fra stort sett alle bransjer.

– Vi sørger for at advokater, folk fra byggebransjen, den kreative bransjen, håndverkere, folk fra servicebransjen, regnskapsførere og mange flere ikke har noen problemer tilknyttet mobilabonnement. Vi mener at alle kundene våre på en eller annen måte er med på å bygge Norge, forteller hun smilende.

Ser du at logoen faktisk er en fugl?

Vokser nesten daglig

Hva er det som gjør en administrerende direktør glad?

– Hver morgen, før jeg i det hele tatt er på kontoret, sjekker jeg hvor mange kunder vi har, svarer Christel engasjert.

Hvorfor det?

– Fordi vi vokser nesten hver eneste dag! Det er utrolig gøy å følge med på og se at stadig flere tror på oss.

– I tillegg må jeg jo nevne alle mine fine kollegaer. Vi har et ungt og positivt miljø på kontoret. Å gå rundt i kontorlandskapet er bare så gøy, for man hører hele tiden ting som nå.

Hun peker mot den halvåpne døren ut mot kontorlandskapet.

“Det er ikke noe problem vettu, det fikser vi!” hører vi en fra kundeservice si.

– Hvem blir ikke motivert av dét, ler Christel.

Lyst til å vite mer? Ta en titt på dipper.no eller kontakt Dippers hyggelige kundeservice på 06020.