Er du typen som utelukkende hører på sommermusikk i ferien? Med Sommer POPup! kan du lytte til sommerklassikerne gjennom juli- og augustdagene. Og nå kan radiokanalen tilpasses til ditt arrangement!

– Vi kjører Sommer POPup! med non-stop sommerklassikere. Endelig er det gode været her, og mange er sikkert interessert i å høre sommermusikk, forteller salgsdirektør Hilde Apneseth i Radio Metro.

Radio Metro har lansert kanalen «POPup! Radio» i Oslo, Akershus, Sørlandet og på nett. Radiokanalen ligger i DABs kanalliste og er lett tilgjengelig for alle. Radiokanalen startet opp 8. mai i år, og spilte da kun musikk fra Melodi Grand Prix 24 timer i døgnet frem mot den store musikkfesten.

En undersøkelse fra TNS Kantar viser at 4,1% av befolkningen i Oslo og Akershus har hørt på, eller har hørt om Radio Metros POPup! Radio etter perioden da det ble kjørte non-stop eurovision-musikk. Mer enn 53.000 personer i Norges mest interessante økonomiske sone hadde altså hørt om POPup! Radio etter bare ti dager på lufta.

– Vi åpner nå muligheten til å leie POPup! Radio. Hvis du skal arrangere en festival, en kickoff eller noe annet, kan du nå benytte kanalen til å promotere ditt event, forteller Apneseth.

Pop up-radio gir det deg muligheten til å lage din egen radiokanal som eksisterer i en kort periode, akkurat som en pop up-butikk. Det gjør at man kan sende «smalt» eller tidsaktuelt innhold gjennom høyttalerne til norske lyttere.

– Prisen starter på kun 30.000 kroner i uka for lån av kanalen!

Under MPG-perioden spilte kanalen mer Eurovision-musikk enn det statskanalen gjorde, noe som gledet MGP/ESC-fans i Norge.

1. juni spilte Backstreet Boys i Oslo, og da ladet POPup! Radio med boyband-musikk gjennom flere døgn i forkant av konserten. I disse dager er det skikkelig sommerstemning på spillelistene.

– Kanalen er åpen for leie, og vi drifter den for deg. Du velger selv hva som skal kjøre, mens vi tar ansvaret for det tekniske i form av konsesjoner og avgifter til TONO og GRAMO. Fortell oss hva kanalen skal inneholde, og vi fikser resten, sier Apneseth.

Du kan selvsagt kjøpe produksjoner til sendingen, eller plassere egenreklame på din egen pop up-radio.

– Det er dét som gjør POPup! Radio så spennende. Nå har du anledning til å skape akkurat den radiokanalen du ønsker i en begrenset tidsperiode. Dette er en interessant og unik måte å promotere arrangementer, konserter eller annet for tilhengerskaren.

For mer informasjon om leie av POPup! Radio kan du ta kontakt med salgsdirektør Hilde Apneseth i Radio Metro.

Salgsdirektør Hilde Apneseth gleder seg over engasjementet rundt Popup! Radio.