Det går mot nok en sommer som skal tilbringes i Norge, og samtidig har nordmenn spart store summer gjennom det siste året med et delvis nedstengt samfunn. Når våren slipper taket og fellesferien er i sikte er det høy sannsynlighet for økt forbruk. Enten man skal å pusse opp hjemme, på hytta eller dra på opplevelser i det ganske land, så har vi pengene og de sitter løst. Da bør radio være stedet din bedrift annonserer.

– Feriepengene skal bli brukt i Norge i år, og nå er det viktig for små og mellomstore bedrifter å fortelle Ola og Kari Nordmann hvor de bør brukes, sier prosjektleder Marte Brandt i Radio Metro.

Like viktig for små som store bedrifter

Men funker det, da? Ja, du kan for eksempel se på hvordan Årnes Møbler doblet omsetningen med lokal radioannonsering. Det er heller ikke bare de mindre bedriftene som kan tjene på god radioreklame, for mange større kjeder som KIWI benytter seg av lokalradioen.

Radio Metro har i dag dekning på store deler av Øst- og Sørlandet. Hver uke når de opp til 400.000 lyttere med musikk, lokale nyheter og lokal reklame – enten det er på FM, DAB eller nettradio.

Det er nettopp denne lokale forankringen som gjør Radio Metro til en ypperlig kanal for små og mellomstore bedrifter i disse landsdelene.

Med radio som en del av din mediemiks vil du kunne treffe potensielle kunder på en plattform der du får lytterens totale oppmerksomhet.

– Du kan jo tenke deg hvor mange som vil lytte til radio i bilen, på terrassen, på stranda eller på hytta denne sommeren. Med reklame på radio vil du få svært god og lokal dekning i ditt område og god eksponering. Det vet jeg vil være gull verdt, sier Brandt.

Her finner du mer informasjon om annonsering på lokalradio. I tillegg til tradisjonell radioreklame kan Radio Metro hjelpe din bedrift med ulike promoaktiviteter som video og podcast, der de kan tilpasse etter kunde og behov.

Med Radio Metro kan du effektivt og rimelig få god dekning og øke kjennskapen til din bedrift, uansett om du holder til i Drammen, Romerike eller Grimstad. I tillegg tilbyr Radio Metro, i samarbeid med de største lokalradioene i Norge, FM-samkjøringen – et produkt for alle som ønsker nasjonal tilstedeværelse på radio. Om du er nysgjerrig kan du lese mer om FM-samkjøringen her.

– Det er også på sin plass å avkrefte myten om at de fleste radiolytterne skrur av eller bytter kanal når det kommer reklamespotter. Våre undersøkelser viser at det i hovedsak er musikken som sørger for den handlingen, sier Brandt.

– Du kan som en liten bedrift treffe lokalmiljøet når de er i kjøpsmodus, sier Brandt.

Skreddersyr for deg

Lokal radioreklame har vært Radio Metros ekspertområde i en årrekke. Radio Metros radiorådgivere kan skreddersy en eksponeringsplan for hver enkelt annonsør og tilpasse etter hva du måtte ha av ønsker når det kommer til målgruppe og annet. Dersom radioreklame er helt nytt for deg har de dyktige produsenter som bistår i idéutvikling og produksjon.

– Kombinasjonen av alt dette gjør at Radio Metro kan hjelpe både små og mellomstore bedrifter og profesjonelle mediekjøpere i byråer. Vi sørger for effekt for våre kunder, en radiospott av gangen, avslutter Brandt.

Vil du vite mer? Besøk Radio Metros nettsider og ta kontakt.